czwartek, 23 stycznia 2014

Pizza chłopska. Sposób na ciasto. Współpraca

Rozpoczęłam kolejną współpracę. Tym razem jest to firma Emako. Dostałam od nich bon na wybranie sobie kilku produktów. Spodobała mi się między innymi forma do pieczenia pizzy. Więc gdy tylko ją dostałam, postanowiłam czym prędzej wypróbować.
Wiadomo, że najlepsze pizze, to te domowe. Musimy poświęcić trochę czasu, ale efekt zawsze jest opłacalny.
Inspirację na pizzę chłopską znalazłam TU. Przyznam, że zaintrygował mnie oryginalny sposób na przygotowanie ciasta. Trochę jednak zmodyfikowałam przepis.




Składniki na 2 pizze:

500 g mąki pszennej
40 g drożdży świeżych
280 ml mleka
płaska łyżeczka cukru
płaska łyżeczka soli
troszeczkę oleju do ciasta

Mleko podgrzać. Mąkę wymieszać z solą w misce. Drożdże pokruszyć do szklanki, zasypać cukrem i zalać mlekiem do połowy szklanki. Szklankę postawić na mące. Odstawić w ciepłe miejsce. Gdy drożdże urosną i wypełnią całą szklankę, należy je wylać do mąki. Dolać pozostałe mleko i wyrobić ciasto. Uformować kulkę, dolać troszkę oleju i wysmarować ciasto. Odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce.


Ciasto podzielić na dwie części. Jedną część rozwałkować na formie do pizzy. Brzegi pizzy pokryć plasterkami sera żółtego, wtedy sos i ciasto się nie spieką. Wysmarować środek pizzy sosem pomidorowym i układać dodatki. Posypać startym serem żółtym i pokrojoną mozzarellą. Piec w 180 st. C z termoobiegiem przez 15 minut.

Sos pomidorowy do pizzy - baza pod dodatki:

2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1,5 łyżeczki ziół prowansalskich
ząbek czosnku
0,5 łyżeczki soli
 0,5 łyżeczki cukru
2 łyżki oleju

Połączyć składniki. Smarować ciasto.

Dodatki:

500 g pieczarek
2 cebule
3 ogórki kiszone
kiełbasa
boczek wędzony
kulka mozzarelli
żółty ser w kawałku

Pieczarki zawsze należy obrać. Ja je też zawsze smażę na oleju lub maśle. Ogórki pokroić w kostkę, kiełbasę i boczek w plasterki, a cebulę w krążki.



Moja recenzja produktu:

Forma do pizzy od Emako jest okrągła, dzięki czemu nasza pizza nie będzie już prostokątna. Ma średnicę 32 cm, więc możemy upiec naprawdę dużą pizzę. Specjalne otwory na powierzchni sprawiają, że ciasto ma doskonałą wentylację i równomierne się piecze. Forma ma także nieprzywierającą powłokę. Jestem z niej bardzo zadowolona. Należy pamiętać, by nie kroić na niej pizzy.







3 komentarze: