piątek, 15 listopada 2013

Gulasz wieprzowy

Szukając pomysłu na obiad natrafiłam w Internecie na gulasz wieprzowy z nazwą wyśmienity. Postanowiłam wypróbować. Trochę zmodyfikowałam. Jest bardzo dobry, potwierdzam. Z przepisu TU.



Składniki:

1 kg mięsa wieprzowego, np. łopatki
4 cebule
2 ząbki czosnku
pół marchewki
pół pietruszki
kawałek pora
szczypta ostrej czerwonej papryki
1 łyżeczka vegety
0,5 łyżeczki pieprzu
0,5 łyżeczki majeranku
1 listek laurowy
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 łyżka mąki
3 łyżki śmietany słodkiej
4 łyżki wody+ woda do mięsa
olej

Mięsko i cebulę pokroić w kostkę. Cebulę zeszklić. Przełożyć na inne naczynie, Na tej samej patelni obsmażyć mięso, wrzucić z powrotem cebulę, pokrojoną marchewkę, pietruszkę i pora. Zalać wodą, by przykryło mięso. Dusić do miękkości, przyprawić. Mąkę rozrobić z 4 łyżkami wody i śmietaną, dodać koncentrat, wymieszać. Zalać mięso i podgotować z 5 minut.


4 komentarze:

  1. 20 minut na uduszenie mięsa to stanowczo za mało, no chyba że ma ono być substytutem gumy do żucia :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważ, że w przepisie źródłowym jest jeszcze fraza: "Dusić! aż mięsko będzie miękkie(ale żeby się nie rozpadało)", co pominęłaś...

      Usuń
  2. Masz rację, umknęło mi to zdanie, niestety:( Mam nadzieję, że każdy zorientował się, że mięso ma być miękkie, aby można je było zjeść:)
    Ps. Dobrze, że zachowałeś czujność...anonimie, szkoda, że się nie podpisałeś.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo pyszny gulasz robiłam i wszystkim bardzo smakował. polecam

    OdpowiedzUsuń