niedziela, 8 czerwca 2014

Tiramisu - najlepszy deser

Tiramisu to tradycyjny włoski deser. Jak dla mnie znakomity. Rozpływający się i delikatny.
Prawdziwe niebo w gębie.
Przepis podpatrzyłam TU. Trochę go zmieniłam. Wyszło mi 13 porcji.







Składniki:

2 szklanki mleka
15 dag cukru
4 dag mąki
6 jajek
kieliszek Amaretto, ja dodałam jednak wódkę z marakują bo taką miałam
25 dag mascarpone
6 dag masła
2 opakowania biszkoptów podłużnych
2 laski wanilii Skworcu
kubek (360ml) zaparzonej kawy rozpuszczalnej z 4 łyżek z 6-7 dag cukru
kieliszek wódki z marakui lub Amaretto
kakao do posypania na wierzch

Ugotować budyń. 1,5 szklanki mleka zagotować z 15 dag cukru. Mąkę w rondelku zmiksować z pozostałym mlekiem i żółtkami- gdy zmiksujemy, nie powstaną potem grudki. Zdjąć gotujące mleko z palnika i powoli dolewać je do zmiksowanej masy, ciągle mieszając. Wstawić rondelek z powrotem na mały ogień i pogotować 2 minuty. Wystudzić.

Masło zmiksować z ziarenkami wanilii Skworcu, dodać kieliszek wódki, budyń, mascarpone.
Do wystudzonej kawy dolać drugi kieliszek wódki.





Keksówkę wyłożyć folią spożywczą. Moczyć biszkopty w kawie około 5 sekund i układać w keksówce jak na zdjęciu. Dno keksówki jest węższe więc pierwszą warstwę biszkoptów ułożyć trzeba wzdłuż. Na biszkopty wyłożyć część kremu. Rozprowadzić równomiernie. Zabieg ten powtarzać na zmianę biszkopty z mascarpone aż do skończenia kremu. Biszkopty muszą być ostatnią warstwą. Posypać deser kakao i wstawić do lodówki na kilka godzin.



4 komentarze:

  1. Na pewno jest pyszne,ale jest to raczej deser a'la tiramisu. Tiramisu classico, to nie jest budyń z mascarpone. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja wolę takie, nic nie jest w stanie przekonać mnie do spożycia surowych jaj, czyli jak w tym classico co piszesz

    OdpowiedzUsuń
  3. I bardzo dobrze,każdy woli to co bardziej lubi. Ale własnie dlatego , to jest deser a'la tiramisu. Włosi robią je tez z bitą śmietaną zamiast jajek,ale nigdy z mąką i masłem.Górną warstwę zawsze stanowi krem posypany kakao ,a nie gołe biszkopty. Jeżeli wprowadza sie tyle zmian,to już przestaje byc tiramisu. Aczkolwiek ,może to byc bardzo smaczny deser.

    OdpowiedzUsuń