środa, 5 marca 2014

Postna kapusta z grochem i grzybami

Środa Popielcowa, pierwszy dzień postu, a więc przyszedł czas na dania bezmięsne. Dziś proponuję postną kapustę z grochem i grzybami. Taką potrawę możemy przyrządzać nie tylko na Wigilię, ale i w czasie postu. Niedawno firma Kupiec w ramach współpracy, wysłała do mnie paczkę pełną grochu różnej formy, a i grzybki zbierane przeze mnie na jesieni jak najbardziej się teraz przydały.





Składniki:

40 dag grochu łuskanego połówki lub cały firmy Kupiec
1 kg kapusty kiszonej z marchewką
duża garść grzybów leśnych (podgrzybki, prawdziwki, jakie kto ma)
3 litry wody
sól
pieprz

Groch namoczyć w ciepłej wodzie na noc. Kapustę kiszoną i grzyby wypłukać. Gotować razem do miękkości. Groch gotować osobno, także do miękkości. Gdy groch i kapusta będą miękkie połączyć je w jednym garnku
i przyprawić.

Babcia do takiej kapusty zawsze dodaje olej rzepakowy swojski. Kupuje go u jakiegoś sąsiada, ale widziałam także na bazarkach taki olej. Dodam, że druga moja babcia je surową cebulę z takim olejem - zawsze mnie to bawi :d  hmm...choć z drugiej strony, jeszcze nigdy nie widziałam jej przeziębionej:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz