poniedziałek, 15 września 2014

Kotlety mielone z cukinią, pomidorem i lubczykiem

Nie przepadam za kotletami mielonym, zostało mi jednak trochę mielonego mięsa i duuuuużo cukinii na działce. Zaryzykowałam. Dzięki cukinii, kotlety są miękkie i delikatne. Urozmaiciłam je także o trik, który podejrzałam ostatnio w programie Magdy Gessler. Mianowicie chodzi o wydobycie smaku z mielonej papryki poprzez podsmażenie jej na smalcu.
Wyszło apetycznie i ciekawie w smaku. Dodałam otrąb pszennych zamiast bułki tartej, bo zdrowiej i smaczniej. Kotlety upiekłam w piekarniku.




Składniki:

30 dag mielonej łopatki
1 młoda nieduża cukinia
1 mały pomidor
1 jajko
otręby pszenne Kupca
sól
pieprz
tymianek
oregano
1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki podsmażona na 1 łyżeczce smalcu
świeża natka lubczyku posiekana

Mięso mielone posypać pieprzem, tymiankiem, oregano i posiekaną natką lubczyku. Wymieszać, dodać pokrojonego w kostkę pomidora i podsmażoną słodką paprykę.
Cukinię umyć, zetrzeć na tarce o grubych oczkach, posolić i odstawić na 15 minut. Po tym czasie odsączyć z wody i dodać do mięsa. Wbić jajko i wsypać otrąb pszennych Kupiec, by zagęścić masę. Wyrobić i formować kotleciki. Piec w piekarniku na papierze posmarowanym smalczykiem w 200 st. C przez 20 minut. Piekłam trochę dłużej i lekko się przypiekły ;)







Pora na pomidora!

1 komentarz:

  1. Ciekawy pomysł na kotleciki. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń