czwartek, 21 marca 2013

Pyszne oponki serowe

Oponki serowe są pulchniutkie, mięciutkie i bardzo smaczne. Zawsze będą kojarzyć mi się ze smakami z dzieciństwa, gdy to babcia przygotowywała mi je w hurtowych ilościach, z domowego twarogu. Miałam do nich słabość... Mogłam je wtedy jeść i jeść i często brakowało mi umiaru.

Składniki:
0,5 kg sera miękkiego (twarogu)
ok. 4 szklanek mąki
0,5 szklanki cukru
1 jajko
1 łyżeczka sody

Wszystkie składniki wyrobić razem na gładkie ciasto, tak aby samo odchodziło od ręki. Można dosypać mąki, gdy jest potrzeba. Ciasto podzielić na dwie części, każdą rozwałkować na placki
o grubości ok. 0, 7 cm. Wykrawać kółka: większe - szklanką, mniejsze - kieliszkiem. Smażyć na gorącym oleju na rumiano. Oponki można posypać cukrem pudrem.

Ja dodatkowo smażę kółeczka:)


 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz