czwartek, 19 lutego 2015

Sernik z brzoskwiniami mojej mamy

Kiedy byłam mała, ciągle domagałam się sernika z brzoskwiniami, mogłam go jeść na potęgę. Przepis na ten sernik pochodzi z zeszytu mojej mamy i ma niemalże tyle lat co ja. Sprawdzany milion razy:)




Składniki na ciasto:

3 szklanki mąki
1 margaryna
3 łyżki cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia
5 żółtek

Zagnieść ciasto z podanych składników, podzielić na dwie części, mniejszą i większą. Większą część rozwałkować na przygotowaną formę do pieczenia. Mniejszą zamrozić.


Składniki na masę:

0,5 kg sera twarogowego, czy twarogu zmielonego 3-krotnie
1 jajko
budyń śmietankowy
0,5 szklanki cukru (jeśli dajecie ser z wiaderka, sprawdźcie czy nie jest zbyt słodki, wtedy trzeba mniej cukru)
0,5 kostki masła
brzoskwinie

Wszystkie składniki zmiksować na jednolitą masę. Wyłożyć masę na ciasto. Na to układać pokrojone brzoskwinie.


Składniki na bezę:

5 białek
3/4 szklanki cukru

Ubić białka na sztywno dodawać po trochu cukier, ubić na sztywno. Wyłożyć na brzoskwinie.


Wierzch:

Zetrzeć na tarce zamrożoną mniejszą połówkę ciasta.

Piec ciasto około 1 godziny.





Twarogowe słodkości 2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz