poniedziałek, 15 lipca 2013

Rurki półfrancuskie

Jakiś czas temu dostałam od firmy Jamar propozycję przetestowania kilku produktów. Otrzymałam od nich m.in. marmoladę wieloowocową. Mogę powiedzieć, że jest idealna do wypieków i bardzo smaczna.
Pomyślałam o tym, że już dawno nie było rurek półfrancuskich z marmoladą. Przepis z zeszytu mojej mamy, choć już nieco zapomniany.



Składniki:

250 g margaryny
200 g gęstej śmietany
3 szklanki mąki + mąka do posypki
twarda marmolada wieloowocowa Jamar

Mąkę dokładnie posiekać z margaryną, dolewając po troszku śmietany. Wyrobić ciasto. Rozwałkować na cienkie placki, pokroić na małe kwadraciki, posmarować każdy marmoladą. Zawijać w rurki. Układać na blaszce spojeniem w dół. Upiec na złoty kolor, czyli ok. 20 minut. Posypać cukrem pudrem, gdy wystygną.

Dodam, że dla ułatwienia można smarować całe placki marmoladą, zwijać, a potem kroić na małe części. Moja mama jednak nigdy nie robiła takiego ułatwienia, gdyż mówi, że mniej estetycznie wyglądają:)

Od firmy Jamar otrzymałam:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz