wtorek, 26 listopada 2013

Pieczone pierogi z pieczarkowym farszem

Przepis na pieczone pierogi z pieczarkowym farszem znalazłam TU. Wydał mi się dosyć ciekawy i nie omieszkałam go wypróbować. Doprawiłam po swojemu. Pierogi wyszły znakomite. Podałam  je na gorąco z barszczem czerwonym. Świetnie smakują też konsumowane na zimno.




Składniki:

50 dag mąki
5 łyżek śmietany 18 %
1 opakowanie drożdży instant
1 margaryna
50 dag pieczarek
2 cebule
1 jajko
olej
vegeta
sól morska
tymianek
zioła prowansalskie


Przesianą mąkę wymieszać z drożdżami. Doprawić solą morską. Dodać śmietanę i pokrojoną margarynę. Dokładnie wyrobić ciasto. Odstawić pod przykryciem.
Pieczarki obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę drobno pokroić w kostkę. Podsmażyć cebulę z pieczarkami, doprawić vegetą i tymiankiem. Wystudzić farsz. Ciasto podzielić na dwie części i rozwałkować. Wycinać szklanką kółka i nakładać farsz. Ulepione pierogi układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Jajko zblendować i pędzelkiem wysmarować wszystkie pierogi. Posypać ziołami prowansalskimi. Zapiekać w 180 st. C do zrumienienia.





2 komentarze:

  1. świetnie wyglądają bardzo lubię pierogi:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczone pierogi za mną chodzą, nie robiłam jeszcze, ale jadłam i wiem, że są pyszne. Twoje jeszcze bardziej mnie zachęciły ,aby zrobić swoje :)

    OdpowiedzUsuń