niedziela, 8 grudnia 2013

Szarlotka na winie

Szarlotka na winie to nieco inne wydanie typowych szarlotek. Jest ich dosyć sporo na moim blogu. Bardzo je lubię. Szarlotka na winie jest pyszna. Dodam, że przepis na ciasto doskonale sprawdza się do tartaletek.
Z przyjemnością odsyłam do wypróbowanych przeze mnie szarlotek.



Składniki:

25 dag mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół kostki margaryny
10 dag cukru
1 jajko

4 jabłka
500 ml wina czerwonego lub białego
15 dag cukru
2 budynie śmietankowe
5 biszkoptów do pokruszenia


Obrać jabłka i pokroić w drobną kosteczkę.
Masło utrzeć z cukrem, dodać jajko, ciągle ucierać. Dodawać po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem. Wyrobione ciasto wstawić na pół godziny do lodówki. W tym czasie zagotować 400 ml wina z 15 dag cukru, a pozostałe 100 ml wymieszać z budyniami. Przelać mieszankę do wina z cukrem i mieszać aż zgęstnieje. Wymieszać masę z jabłkami. Ciasto wyjąć z lodówki i wylepić przygotowaną formę keksówkę. Wyłożyć masę i pokruszyć biszkopty na wierzch. Lekko przyklepać dłonią, by nie odleciały. Piec w 180 st. C przez godzinę. Wystudzić.




1 komentarz:

  1. też robiłam w tym roku pijaną szarlotkę ale ja dodawałam rumu

    OdpowiedzUsuń